fbpx
Przepisy

Nasiona chia – lekki deser

Nasiona chia albo się kocha albo nienawidzi 🙂 Ja należę do tej pierwszej grupy. Uwielbiam lekkie desery na bazie jogurtu naturalnego czy napoju roślinnego. Do tego dodatek owoców czy orzechów i jestem w niebie 🙂 Kiedy najdzie mnie ochota na coś słodkiego, często tworzę takie proste desery.

Oprócz znacznej ilości białka, nasiona chia to dobre źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych. Poza tym zawierają również sporą ilość błonnika pokarmowego, pobudzającego perystaltykę jelit. Nasiona chia to bogactwo wapnia! Posiadają go pięć razy więcej niż mleko. No i są bardzo smaczne – a to przecież najważniejsza cecha 🙂

chia pudding

Składniki: pudding chia

  • Nasiona chia
  • jogurt naturalny/jogurt skyr
  • erytrytol/ksylitol
  • odrobina konfitury porzeczkowej/dżemu 100%
  • mrożone owoce (u mnie czarne porzeczki i maliny – źródło witaminy C)

 

Przygotowanie:

Przygotowanie jest banalnie proste. Do nasiona chia dodajemy jogurt naturalny i erytrytol. Mieszamy 3-4 min aż nasionka napęcznieją. Przekładamy do szklanek. Na nasiona chia dodajemy łyżeczkę dżemu, a następnie mrożone owoce. Możemy dodać posiekaną gorzką czekoladę bądź orzechy. I deser gotowy – pięć minut roboty 🙂

fit

A szczegółowy opis prozdrowotny nasion chia opisałam tutaj. Dziś krótko i szybko. Takie przepisy też muszą być 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *